Elk nadeel hep..... - Reisverslag uit Boulogne-sur-Gesse, Frankrijk van Jack Fahner - WaarBenJij.nu Elk nadeel hep..... - Reisverslag uit Boulogne-sur-Gesse, Frankrijk van Jack Fahner - WaarBenJij.nu

Elk nadeel hep.....

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 Juni 2014 | Frankrijk, Boulogne-sur-Gesse

Lekker geslapen, om half negen naar beneden voor ontbijt, maar helaas le petit dejeuner was alleen na vooraankondiging. Dus de eerste boulanger mocht mij weer een pain au raisins en croissant leveren. Even verder gestopt, koffie gezet met mineraalwater, ontbeten en op naar Tarbes (weinig bijzonders), met onderweg uitstapjes, o.m. St. Lizier met een XIV-eeuwse kerk met 1000 jaar oude, goed bewaarde, fresco's, met als contrast een (lelijk? ) barokke altaar met een verguld beeld van de gestorven Christus in de armen van Maria in een kapelnis. Halverwege de middag gestopt in Boulogne sur Gesse met grote supermarkt en nette camping. Weer mosselen (los te koop in super voor 1.95 €/kg!) en jaloerse blikken van de Belgen tegenover me, wel blij met 'hun' overwinning. Vanochtend, goed geslapen, maar niet fit opgestaan, hoofdpijn, beetje misselijk en onrustige darmen, -goedkope mosselen?-, besloten even een rustdag in te lassen. Wel nuttig besteed door zowel kleding als auto, weliswaar met de nodige pauzes om de belangstellenden zoveel mogelijk in hun eigen taal te woord te staan en een blik te gunnen, te wassen, de tent te vegen, ansichten te kopen, schrijven en posten. En voor de voetbal een rondje getourd om afkick verschijnselen te voorkomen, en een blik te werpen op mijn nieuwe woning, je kan er om heen lopen en het is a vendre.
's Avonds de held van de camping geworden. De campingbaas wilde de wedstrijd via de laptop en een beamer tonen aan een twintigtal Hollandais, sommigen voorbereid met Oranje uitdossing. Echter ditmaal was de zending niet free to air, maar achter een betaalsite. Eerst geholpen door mijn tablet met Jack van Gelder op de livestream van Radio1 aan te sluiten op de geluidsinstallatie en vervolgens geholpen via de illegale livetv.ru beelden op de laptop te verkrijgen, die vrijwel synchroon, (het begeleidend commentaar was in het Russisch - vreemd dat verder niemand dat kon volgen ) met Van Gelder's commentaar liepen. Iedereen blij, applausje voor mij en... de baas bood mij een diner aan in het restaurant, waar ik dit typend zit te wachten op de lamskotteletten van een van de dieren die tot voor kort nog deel uitmaakte van de kudde aan de overkant van de langstromende rivier, en mij vanochtend al blatend wekten.

• 19 Juni 2014 - 22:05

Irene:

Leuke verhalen en wat een wilde avonturen! Jammer dat Andorra zo tegenviel, maja doel is wel bereikt. Benieuwd waar je de volgende WK wedstrijden kan kijken..
    xx Irene