4636 - Reisverslag uit Leuven, België van Jack Fahner - WaarBenJij.nu 4636 - Reisverslag uit Leuven, België van Jack Fahner - WaarBenJij.nu

4636

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

20 September 2013 | België, Leuven

Gedragen door de regen heb ik me door Noord België geworsteld waar vooral de regio rond Geel door wegwerkzaamheden, na het gezoek in Leuven, de avondfile en ten gevolge van een naar mijn vermoeden lokale Schepen met belangen in de verkeerslichten industrie een dermate oponthoud veroorzaken dat ik gezien het tijdstip moet afwijken van mijn verrassingsscenario thuis. Het doet me daardoor voor de maaltijd belanden in Brabants Wok Wonderland, tegen een all-inclusive all you can eat tarief een lauwe kippensoep, redelijke wok, lauw warm buffet, heerlijke fruitsalade (met reeds verse lychees) met een toefje, biertje en koffie verorberend, onder onweer met de "kachel" aan de laatste ruk naar huis. Dit keer wel de kachelslangen aangesloten, blijkt echter de linker warmtewisselaar zijn luchtstroom niet in de cabine te brengen en mag ik met enige regelmaat zelf met een doek voor de ontwaseming van de vooruit zorgen. Donker en nat Nederland, dan maar tempo en pontveren, Maastunnel vermijdend over de Moerdijk- en Brienenoordbrug naar huis, wat eerder dan gepland, maar ach ....
Daags daarna de balans opgemaakt, weer bijna 5000 km getoerd, hoop gezien, weinig sores, auto weer spic en span, warmte wisselaar en slangen gereinigd en deels nieuw besteld en als luxe ook sierstrips voor de daklijst aangeschaft. Volgende week weer naar de winterstalling en elders in APK onderhoud (wieder gute Bremsen).