Lekker weer weer - Reisverslag uit Dächingen, Duitsland van Jack Fahner - WaarBenJij.nu Lekker weer weer - Reisverslag uit Dächingen, Duitsland van Jack Fahner - WaarBenJij.nu

Lekker weer weer

Door: Jack Fahner

Blijf op de hoogte en volg Jack

03 September 2013 | Duitsland, Dächingen

Geen zin gehad om maandag zelf te koken, en dat was maar goed ook. Die houding deed me belanden in een lokaal Gasthaus, met -weinig gezien- kalfstong op de kaart. Een van mijn favorieten, een enthousiasme dat thuis niet wordt gedeeld. Dus scoren en deze was heerlijk. Elk nadeel hep ze voordeel.
Voor de derde keer blijkt de receptie van de camping eerst vanaf 9.00 uur bemenst. Dit keer werd het wachten goed besteed met ontbijt en koffie daar de "supermarkt" wel reeds om 7.30 vers brood verschafte. Inderdaad is het weer bij getrokken, de frisse wind blijft, zodat het toch niet al te warme water maar even moet wachten. Het nieuwe dakje kan weer vol open, nu ik de losgelaten schroef (ingenieus) met behulp van een bijgesneden knijpcontact als plug in het wat uitgelubberde gat heb kunnen fixeren. Die oplossing hadden ze in Düsseldorf (dag 1) niet bedacht!
Een rustieke reis door diverse historischen Altstätte (Nördingen bijvoorbeeld, alleraardigst), een paar keer uitgestapt om er door te slenteren, schiet ik wat minder op dan verwacht en stel ik mijn tussenstop bij. Op een terras aan een bosmeer, raadpleeg ik, lekker Reinheitsgebot geprüftes Bier voor de neus en 28 graden strak blauw om me heen, de te voren gezonden gidsen van "Swäbisch Alb". Geen Camping in de buurt/langs de route. Wel een adres van een Privatvermieter met redelijke prijzen en direct aan de geplande route. In de Tomtom geprogrammeerd en langzaam het bier genuttigd, ben ik even over vijven voor de deur, klein dorpje, vrijstaande woningen, de buurvrouw, de auto aan het wassen, loopt op mij toe, nadat ik tevergeefs heb aangebeld. Ze neemt spontaan contact op met de eigenaars van het, wat blijkt, vakantie huis even verderop in de straat, die nog op hun werk zijn. Maar mij wordt bevestigd dat ik kan overnachten. De buurvrouw biedt me wat te drinken aan voor het wachten en vertelt dat het pas opgeknapte huis over alle moderne luxe beschikt. Het drankje sla ik af, en ga op zoek naar een supermarkt of iets dergelijks. Met een echte keuken in het verschiet ga ik me trakteren op een biefstukje! En luxe ja dat is het zeker! Een huis voor 16 personen voor mij alleen, alle comfort en nooit eerder gezien een douchekop die met kleuren aangeeft hoe de watertemperatuur is. (blauw, groen, rood). Het halve dorp spreekt me aan als ik op het terras voor het huis zit te eten.
Morgen op naar de Rijn in Zwitserland.

  • 03 September 2013 - 21:36

    Renée:

    Hoi, Klinkt goed allemaal - op de kalfstong na dan. Veel plezier, Kus JR

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Met de eend Europa in

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 23020

Voorgaande reizen:

12 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Derde eendenreis

15 November 2013 - 24 November 2013

Dolce far niente

31 Augustus 2013 - 27 September 2013

Tweede eendentour

05 Juni 2012 - 25 Juni 2012

Met de eend Europa in

Landen bezocht: